Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

23 April 2012

Ceramah Saya Kat YouTube

Semalam seorang kawan saya beritahu yang dia tengok ceramah saya kat 'you tube'. Saya hairan juga dan saya rasa, itu bukan saya, itu orang lain yang seakan muka saya, kata saya pada kawan saya tu. Tapi dia kata, ada nama saya dan dia yakin itu memang saya.

Tanpa berlengah, saya buka youtube melalui telefon saya. Saya taip nama saya tapi tak ada. Kemudian saya taip 'Kadi Kluang' dan terus ada di sebelah atas. Bila saya buka, itu memang saya dan baju yang dipakai itu memang baju saya.

Sudah 9 Bulan

Berdasarkan catatan di situ, sudah 9 bulan video itu tersiar di youtube tanpa saya sedari. Bila meneliti video itu, itu adalah video tahun lepas, sebelum Ramadhan. Yang hadir dalam program itu adalah saudara kita/ saudara baru, pembimbing saudara baru serta orang Islam lain.

Isu-isu

Mulanya saya berdebar juga untuk menonton ceramah saya sendiri. Bukan apa, saya bimbang kalau ada isu sensitif atau ada yang terlepas cakap dalam ceramah tu. Yer ler, kekadang kita cakap satu isu berdasarkan orang yang hadir. Isu itu mungkin sesuai didengar oleh orang itu, tapi mungkin tidak sesuai didengar oleh orang lain.

Tapi bila mendengar ceramah itu, nampaknya tidak ada isu yang sensitif saya bangkitkan. Dan ceramah itu sesuailah kalau didengar oleh orang ramai. Terima kasih kepada penyiar itu yang ada potong serba sedikit untuk disesuaikan kepada masyarakat umum.

Banyak juga saya sentuh dalam ceramah ini sambil selitkan lawak jenaka, termasuk skim cepat kaya, kes judi nombor ekor, kes tangkapan tak puasa dan sebagainya.

KL Genster

Apa yang saya bangkitkan dalam filem KL Genster itu sebab orang kita suka tengok filem dan saya buat cerita itu supaya mereka boleh membayangkan isu semasa termasuk filem terhangat pada ketika itu.

Okey, nak tengok saya di You Tube, klik sini.

1 ulasan:

  1. Salam Ust

    da tengok youtube ceramah Ust, lawak la pasal biawak tu hehehe
    lesung pipit Ust cute sangat muahaha

    BalasPadam

Dipersilakan komen.