Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

24 Jun 2011

Ajaran Salah Disebar Melalui Pos



Hari ini, seorang peguam Islam menemui saya dan memberikan saya beberapa buku, risalah dan vcd yang diterimanya. Menggunakan alamat di Kuala Lumpur, ajaran itu hantar melalui pos laju kepadanya.

Ajaran Salah Apa ?

Saya tak mahu beritahu pada masa ini apakah ajaran ini kerana saya dalam proses siasatan. Buku itu saya sempat baca sedikit saja dan vcd belum sempat tengok lagi. Cuma, ajaran ini adalah ajaran yang meluas juga dan muncul sejak dari zaman para sahabat nabi lagi. Maknanya, mereka sedang cuba mengembangkan sayap mereka kepada orang kita.

Sudah Beberapa Kali Gagal

Kumpulan ini mempunyai pengaruh bermusim dalam menarik minat pengikut baru. Kegiatan mereka tidaklah mudah masuk ke dalam masyarakat kita yang faham dengan ajaran Islam sebenar.

Kenapa Kepada Peguam ?

Tertanya juga saya, kenapa hanya peguam sahaja yang menerimanya ? Peguam ini kata, seorang lagi  peguam kawannya juga menerima risalah ini. Berkemungkinan, mereka hendak menarik golongan ini menyebelahi mereka dan akan menjadikan kedudukan mereka kuat di negara kita.

Buku yang saya baca sedikit ini pun saya rasa cukup merbahaya kalau dibaca oleh orang yang kurang asas agama. Bimbang akidah mereka boleh tergelincir danbersimpati dengan ajaran ini.

Mantapkan Akidah Kita

Supaya kita tak tersesar dan tersasar dari akidah Islam sebenar, jauhilah kumpulan seperti ini. Berpegang teguhlah kepada akidah ahli Sunnah Waljamaah yang sebenar, bukannya kepada ajaran yang meragukan ini.

1 ulasan:

Dipersilakan komen.