Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

14 Mei 2011

Lelaki 83 Tahun Nikah Poligami Perempuan 75 Tahun


Tersenyum juga saya bila ada satu pernikahan di Kluang, lelaki 83 tahun berpoligami atau nikah lagi satu dengan perempuan 75 tahun. Lupa pulak saya nak siasat isteri pertama dia berapa umur, mungkin dalam lingkungan itu juga. Sebab musabab dia nikah lagi satu pun saya tak tahu sangat. Lelaki ni kerja sendiri, pendapatan dalam RM 4,000 sebulan. Mahkamah setuju lelaki ini nikah lagi.

Terfikir juga saya, kenapa tak cari anak dara atau janda 20-an ker, 30-an ker, 40-an ker, 50- an ker ? Yer le,kata orang (bukan kata  saya), alang-alang nak nikah lagi satu, carilah yang muda punya. Tapi semua itu sudah jodoh yang dah diatur oleh Allah Taala.

(Sebahagian cerita ini telah dibuang kerana dalam proses menulis buku berkaitan poligami. Sila dapatkan buku saya selepas ini. Terimakasih)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.