Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

25 Januari 2011

Kempen Sifar Zina dan 16 Tahun Mengandung Luar Nikah


Pagi tadi ada seorang ustaz telefon saya, minta saya berucap dan merasmikan kempen sifar zina di sekolahnya tak lama lagi. Insyaallah, kalau ada kelapangan saya hadir. Bolehlah saya berceramah kisah-kisah benar kejadian maksiat pada pelajar-pelajar tu, sebagai pengajaran pada mereka.

Petang ini, saya dikejutkan dengan satu kes perempuan 16 tahun mengandung luar nikah. Dikatakan baru mengandung dua-tiga bulan dan dia sendiri tak sedar mengandung pada mulanya sehingga dirawat di hospital.

2 ulasan:

  1. Salah satu cara untuk membendung gejala hamil luar nikah adalah membenarkan individu-individu yang sudah akil baligh bernikah. Yeah!

    hehe

    BalasPadam
  2. 10 cara nak bendung gejala hamil luar nikah ialah:
    1. kembali kepada ajaran Islam
    2. pelajari
    3. Fahami
    4. Amali
    5. Cintai
    6. Ajak kepada Amar
    7. Cegah daripada Makruf
    8. Benci kepada maksiat
    9. Takut Murka Allah
    10. Jihad dalam memilih benar dari palsu

    BalasPadam

Dipersilakan komen.