Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

16 Disember 2010

Duduk Rumah Setinggan Pun Boleh Kawin Dua

Baru-baru ini saya ke satu kampung setinggan. Ada seorang lelaki bersalaman dengan saya. Dari cara dia tegur dan berbual dengan saya, nampaknya dia kenal saya. Saya pun rasa macam pernah jumpa orang itu tapi saya tengah fikirkan juga, di mana dan bila saya jumpa dengannya. Dia dalam lingkungan 40-an dan isteri dia dalam 20-an.

Masa balik tu, seorang tu beritahu saya. Lelaki itulah yang saya nikahkan isteri nombor dua tak berapa lama dulu. Saya tersenyum sendiri...... dalam hati saya, duduk rumah setinggan pun boleh nikah dua. Isteri kedua anak dara pula tu.

Itu yang duduk rumah setinggan pun kawin dua. Yang duduk banglo, duduk kondo ?... Jangan marah, sekadar bercerita.

2 ulasan:

  1. hmmm...
    sy pun terus buat congak...
    kalu duduk 'manson' bernilai 28 juta...
    mau 17 ribu bini.. hahahaha !!!..
    maaf, sy cuma sekadar menyampuk ...

    tq..

    BalasPadam
  2. Salam. Bukan bermaksud menuduh semua yg tinggal di setinggan adalah sama, tapi ramai yg berkemampuan tinggal di setinggan. Mereka ni adalah oportunis tegar.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.