Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

12 Oktober 2010

Haiyoooo.... Minyak Hitam Sudah Naik Harga wooo

Tengahari tadi pergi ke kedai alat ganti kenderaan, beli minyak pelincir jenama yang memang saya dah biasa beli. Sebelum ni, sejak duduk Kluang, memang biasa beli kat kedai tu.  Minyak hitam tu sekarang sudah RM 40, naik harga nampaknya. Sebelum ni dalam sebulan dulu harga dia RM 38. Seingat saya, hujung tahun 2009 RM baru 36. Sebelum tu, awal 2009 dalam RM 34. Beli penapis minyak harga RM 6, ok ler tu, tak naik nampaknya.

Bila saya tanya kenapa harga dah naik, dia kata sekarang harga baru naik. Dia tunjukkan surat yang terlekat kat dinding dalam kedai tu tapi saya tak dapat baca sebab kertas tu dalam kedai. Kedai alatganti kereta mana boleh masuk sampai dalam.

Kalau beli di bengkel, harganya paling kurang pun RM 48. Kira jimat jugalah saya pakai kereta, minyak pelincir dan penapis minyak beli sendiri. Pergi bengkel upah semua sekali RM 10. Kira kos semua sekali, minyak hitam RM 40, penapis RM 6 dan upah RM 10, jumlahnya RM 56. Kalau terus pergi bengkel, boleh jejak sampai RM 100.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.