Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

20 September 2010

Antara Umur Persaraan 60 Tahun dan Potong Gaji PTPTN

Saya anggap, cadangan sesuatu pihak untuk lanjutkan umur persaraan penjawat awam ke 60 tahun dan potong gaji peminjam PTPTN ada hubungkait juga.

Ada juga betulnya, kalau lanjut umur dari 58  ke 60, peluang siswazah nak dapat kerja tertutup selama dua tahun. Kalau tak dapat kerja atau susah nak dapat kerja, bagaimana nak potong gaji mereka ? Kajian perlu dibuat, berapa ramai siswazah menganggur atau kerja tak sesuai dengan kelulusannya semasa kerajaan melanjutkan umur persaraan dulu dari 56 ke 58.

4 ulasan:

  1. Ni kali 1 bagi pendapat. Saya stuju pendapat tuan.. Beri peluang kepada golongan muda...

    BalasPadam
  2. assalamualaikum ustaz, saya ada hantar email harap ustaz dapat balas secepat mungkin, agak urgent, terima kasih : sarah.sukor@yahoo.com

    BalasPadam
  3. Saya keje biasa jer..tapi sbb dah hutang dgn PTPTN dan atas rasa tanggung jawab, saya buat bayaran juga walaupun hutang dah berbunga2..mungkin dah jadi buah. Akhirnya saya dapat habiskan juga hutang PTPTN saya. Alhamdulillah...syukur sangat sbb dah tak terbeban dgn hutang.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.