Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

07 Jun 2010

Bakal Tunang Sudah Nikah Dengan Janda Senyap-senyap

"Salam..... saya  berkawan dgn sorang lelaki di Kluang selama 3thn. Dia berasal dari sebuah negeri di Pantai Timur dan bekerja kerajaan di Kluang. Setelah berkenalan, kami merancang untuk bertunang pada bulan 7 tahun ini. Tapi berita yg saya ketahui ini amat melukakan hati saya di mana dia telah berkahwin dgn seorg janda beranak 2 pada hujung bulan 5 yg lalu.

Subahannallah, berat dugaan-Mu padaku.... tapi saya redha dgn ketentuan ini. Pesanan saya pada semua..... Janganlah mainkan hati dan perasaan seorang wanita... Tempatkan anda ditempat saya.....

Apa perasaan anda...? Saya juga berterima kasih pada insan berhati mulia yg telah memberitahu saya mengenai perkahwinan si dia. Saya doakn perkahwinan si dia berbhagia bersama isteri dan anak2 tirinya... Kami merancang tapi ALLAH yg menentukan.. Saya redha walaupun hati saya tak kuat seperti Fatimah Az-zahra...

Kpd yg membaca luahan ni, saya mohon tolong doakan kebahgiaan si dia bersame keluarganya..Amin"

(Saya terima tulisan ini pada hari ini. Sebagai pengajaran, dipaparkan untuk bacaan bersama.... KHALIL)

3 ulasan:

  1. Dah lelaki tu cari perempuan lain, buat apa suruh orang lain doakan kebahagian dia.

    Awak doalah semoga awak dapat jodoh yang terbaik. buang masa saja awak doa untuk lelaki tu bahagia. Kalau dia bahagia dengan prp tu pun, awak dapat apa ?

    BalasPadam
  2. UNTUK INSAN KECEWA,renungi kata2 ini....
    "Aku meminta kpd ALLAH stangkai bunga segar,di berikanNya kaktus berduri,aku meminta kupu2,diberikanNya ulat berbulu,aku sedih & kecewa,tanpa di duga,kaktus berbunga indah dan ulat bertukar menjadi kupu2 yang cantik....setia yang berlaku ada hikmahnya......"

    BalasPadam

Dipersilakan komen.