Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

24 Februari 2010

USTAZ FAIZAL MENINGGAL DUNIA..... AL-FATIHAH

Sebentar tadi, saya mendapat berita, Ustaz Faizal, guru sekolah SRAB Kluang meninggal dunia kerana kemalangan motosikal berhampiran rumahnya lebih kurang jam 8.00 malam ini. Arwah baru dalam lingkungan 30-an mengajar di sekolah anak saya. Sebentar tadi saya tanya anak saya.

"Cikgu Faizal ada mengajar ke ?"

Anak yang darjah dua kata, ada ajar Bahasa Melayu. Manakala anak yang darjah 4 kata tak ada ajar dia tapi dia biasa dengan ustaz ni. Saya tak beritahu berita ini kepada anak saya,  mungkin tak sesuai beritahu bila dah jauh malam ni, sekarang masa dia patut tidur. Mungkin pagi esok saya akan beritahu anak saya. Saya percaya, ini berita yang menyedihkan anak saya esok.

Pada raya Aidilfitri yang lepas, Ustaz Faizal bersama-sama guru dan pelajar datang ziarah dan marhaban di rumah saya. (Gambar di atas dirakamkan di rumah saya pada Aidilfitri lepas, kelihatan gambar arwah bersama guru dan pelajar SRAB). Ustaz ni juga sebagai salah seorang imam di Masjid India Kluang. Semoga Allah menempatkan rohnya bersama para nabi dan orang-orang yang beriman. Amin.

1 ulasan:

Dipersilakan komen.